13 kwietnia 1771 roku w Tregajorran (Kornwalia, Wielka Brytania) urodził się inżynier Richard Trevithick. Jest uznawany za pioniera parowych środków transportu, ponieważ opracował wysokoprężny silnik, który zastosował w swoich pojazdach.
Ojciec Richarda zarządzał kopalnią w Kornwalii i przyszły inżynier wychował się w otoczeniu maszyn konstrukcji James’a Watta. Gdy dorósł zaczął tez pracować w kopalni. Zafascynowany inżynierią sam zajął się konstruowaniem maszyn. W 1800 roku skonstruował pierwszy wysokoprężny silnik parowy na świecie. A w wigilię 1801 roku uruchomił jako pierwszy automobil parowy nadający się do transportu ładunków i ludzi. Mieszkańcy Cambrone nazwali pojazd „Puffin’ Devil”. Niedługo potem Trevithick (1803 r.) zaprezentował kolejny pojazd na ulicach Londynu. Był to pierwszy autobus, ponieważ służył do przewożenia pasażerów. Rok później jego paromobil przewiózł w Kornwalii 10 ton żelaza i 70 pasażerów na odcinku 14 kilometrów.
Richard Trevithick konstruował nie tylko pojazdy, ale ulepszał dotychczasowe maszyny w różnych kopalniach i fabrykach. W 1816 roku wyemigrował do Peru żeby instalować swoje silniki w kopalniach srebra. Przyłączył się do powstania Simona Bolivara przeciwko władzy hiszpańskiej. Z powodu wojny w końcu musiał i stamtąd wyjechać. Podróżował po Ameryce Łacińskiej, aż w 1827 roku wrócił do Wielkiej Brytanii. Stracił majątek i próbował wzbogacić się na swoich konstrukcjach, ale zmarł w 1833 roku na zapalenie płuc.
Informacje czerpałem z: https://www.cornwallforever.co.uk/people/richard-trevithick