24 maja 1883 roku otwarto most łączący Nowy Jork z Brooklinem. Od tego momentu cały ruch pomiędzy miastami mógł odbywać się szybciej i płynniej.
W 1867 roku miasto Nowy Jork zaakceptowało plan inżyniera Johna Augustusa Roeblinga, który zaproponował budowę mostu wiszącego na East River. Ten pochodzący z Niemiec imigrant zaczął dokładne planowanie przeprawy. W pracach projektowych pomagał mu syn Washington. Nim rozpoczęto prace John padł ofiarą wypadku. Podczas pomiarów na rzece łódź zmiażdżyła mu palce u stopy, a do rany wdał się tężec i inżynier zmarł. Kierowanie pracami przejął jego syn.
Budowa trwała 14 lat, kosztowała 15 milionów ówczesnych dolarów (odpowiednio dziś byłoby to 320 milionów) i zginęło 27 robotników. Sam Washington Roebling zapadł na chorobę kesonową. Sparaliżowany nie mógł nadzorować bezpośrednio budowy, dlatego obserwował prace przez teleskop, a kierowała nimi jego żona Emily Warren Roebling.
Most ma między przęsłami ok. 1600 stóp (486 metrów), a całkowita długość to ok. 6000 stóp (1833 metry). Dość szybko stał się najpopularniejszą przeprawą. Pierwszego dnia przeszło przez niego 150 tysięcy osób. Przyczynił się do rozwoju Nowego Jorku. W 1898 roku do miasta włączono sąsiedni Brooklin, Staten Island i kilka mniejszych miejscowości.
Na początku most obsługiwał głównie ruch pieszy i konny. Z czasem uruchomiono tramwaj linowy. Dziś ma po trzy pasy ruchu w obie strony, a pośrodku chodnik dla pieszych i ścieżkę rowerową.
Most stał się ikoną Nowego Jorku i był pokazywany w wielu filmach i serialach.
Informacje czerpałem z: https://www.history.com/topics/landmarks/brooklyn-bridge